Over de Futen

Kanovereniging De Futen is opgericht in 1984. Onze vereniging telt ruim tachtig leden. De meeste leden varen in zeekajaks en er zijn ook leden die in Canadese kano’s varen.

Van half april tot half september is er iedere woensdag clubavond. Leden varen dan op het Zuidlaardermeer en omgeving. Het is mogelijk om rustig te peddelen en van de natuur te genieten, of stevig door te varen en aan je conditie te werken.

In het weekend zijn er er tal van mogelijkheden om toertochten te varen. Grote of kleine afstanden, natuurgebieden, rivieren, midden in een stad door de grachten of op het Wad. Kortom, wat je wens ook is, binnen het toervaren is er voor elk wat wils, passend bij jouw vaardigheden en conditie. Enkele keren per jaar wordt er een lang weekend georganiseerd. En er is binnen de vereniging veel ruimte voor initiatieven vanuit de leden.

De Futen kent een actieve groep zeevaarders.

Kanovereniging de Futen is aangesloten bij de Toeristische Kanobond Nederland (TKBN).